Lentenummer van De Sobat verschenen

Cover_Sobat_voorjaar2014Op 22 april jl. is het lentenummer verschenen van De Sobat, het relatiemagazine van Stichting Tong Tong. Met op de cover een foto van Makana, de slack-key-gitarist die dit jaar te gast zal zijn op de 56e Tong Tong Fair. Verder:

• ‘Twaalf dagen cultuur proeven op de Tong Tong Fair’: een vooruitblik op het programma
  • ‘De andere kant van Didik Nini Thowok’: de bekende danser en komiek uit Yogyakarta zal de eerste dagen van het Tong Tong Festival te gast zijn
  • In de serie ‘De mensen achter de Tong Tong Fair’ een interview met de twee jongste medewerkers: Amina Moeniralam (23) en Markus Huppe (24)
  • Boekrecensie door Herman Keppy van Eenige wakkere jongens, Nederlandse oorlogsvliegers in de Britse luchtstrijdkrachten 1940-1945 van Erwin van Loo
  • Vilan van de Loo is bezig met onderzoek voor de biografie van Pa van der Steur, de beroemde tehuisvader van minstens zevenduizend kinderen in Indië
  • Themaprogramma op de Tong Tong Fair over Indische kleding uit tempo doeloe: erfgoed en inspiratie
  • Aankondiging van een Sobat Safari: een kijkje achter de schermen van de Tong Tong Fair voor Sobats
  • Aankondiging van twee Sobatuitjes, op 16 augustus naar het Gemeentemuseum in Den Haag (tentoonstelling ‘Aziatische kunst en de Nederlandse smaak’) en op 16 oktober naar het Joods Historisch Museum in Amsterdam (tentoonstelling over Joden in Nederlands-Indië)

Twee pagina’s met korte nieuwsberichten, één pagina met een vooruitblik naar de Haagse samenwerkingen buíten het Malieveld tijdens de Tong Tong Fair, en een korte Agenda met uitgaanstips completeren dit nummer.

Nog geen Sobat (donateur)? Wie een donatie van € 17,50 overmaakt voor 2014, krijgt dit  nummer nagestuurd. Stichting Tong Tong is een culturele ANBI; giften zijn aftrekbaar voor de belasting. Klik hier voor meer informatie.