Sobats van Stichting Tong Tong, gaat u mee op excursie? (dl. 1)

Stichting Tong Tong organiseert regelmatig excursies voor haar Sobats (vrienden/donateurs). In 2014 zijn er twee excursies: naar het Gemeentemuseum in Den Haag (16 augustus) en naar het Joods Historisch Museum in Amsterdam (16 oktober). Gaat u mee?

Excursie naar het Gemeentemuseum in Den Haag op 16 augustus 2014
In het schitterende Gemeentemuseum Den Haag is de tentoonstelling ‘Aziatische kunst en de Nederlandse smaak’ te zien. De expositie geeft een beeld van de wisselwerking tussen de Nederlandse en Aziatische cultuur sinds de zeventiende eeuw. Naast het Aziatisch werk wordt ook werk getoond dat speciaal voor de Nederlandse markt is gemaakt. De tentoonstelling bestaat voor een groot deel uit de particuliere collectie van Jan Veenendaal aangevuld met stukken uit het Gemeentemuseum.

076_beynongroep_

Jan Daniël Beijnon (1830-1877), Rondtrekkende inheemse musici voor een boomgroep, Batavia, Indonesië, circa 1865, olieverf op doek, 80 bij 108 cm

Wat gaan we doen?
Het Sobat-uitje start met koffie of thee waarna we een bezoek brengen aan de tentoonstelling. Op loopafstand gaan we in Aziatische stijl lunchen en passeren we het beeld van de Indische Tantes, dat Yvonne Keuls heeft geschonken aan het Statenkwartier. Na de lunch gaan we met een eigen tram naar het Indisch Monument, nog bekleed met de bloemen en kransen van de herdenking op de dag ervoor. Daar eindigt het Sobat-uitje.

Programma in detail

• 11.00 uur ontvangst Gemeentemuseum met koffie/thee
  • 11.30 uur rondleiding door de tentoonstelling ‘Aziatische kunst en de Nederlandse smaak’
  • 12.15 uur wandelen richting Restaurant Walong
  • 13.00 uur lunch
  • 14.30 uur wandelen naar tramhalte Boreelstraat
  • 15.00 uur met een historische tram door Den Haag
  • 16.00 uur bezoek Indisch Monument

Op eigen gelegenheid reist u terug naar huis. Met tram 9 reist u naar Den Haag Centraal of naar Station Hollands Spoor.

Kosten
De kosten bedragen € 40,00 per persoon exclusief entree Gemeentemuseum (i.v.m. Museumkaarthouders, Museumkaart geldig, normaal tarief € 13,50), inclusief lunch en vervoer per historische tram.
Het uitje gaat door bij een deelname van minimaal twintig personen; het maximaal aantal deelnemers is veertig.

Tip: Lees de bespreking van de tentoonstelling door Esther Wils op de blog Indisch Anders!

Aanmelden
Stuur uiterlijk donderdag 24 juli een mail naar linda.sellier@tongtong.nl met het aantal personen en uw contactgegevens.

Sobat worden
Bent u nog geen Sobat? Lees hier hoe u dat kunt worden. We heten u van harte welkom in de Sobatkring!

Joods Historisch Museum
Klik hier voor informatie over de excursie naar het Joods Historisch Museum in oktober 2014.