Vindplaatsen; De Indische jaren van F. Springer

Update 7 april 2012: Morgen, zondag 8 april, is Liesbeth Dolk te gast in Toko van Dis, rubriek in het Radio-1-programma OVT (10.00-12.00 uur).

Op 3 februari werd in Leiden Vindplaatsen; De Indische jaren van F. Springer gepresenteerd, door biografe Liesbeth Dolk.
In 2009 bood Indisch Anders, de gratis boekenkrant bij het Tong Tong Festival een voorpublicatie uit Vindplaatsen. Dit nummer is, evenals de overige edities, als pdf te downloaden op deze site.

Voor de 54e Tong Tong Fair maakt Liesbeth Dolk de expositie ‘Met stille trom; F. Springer en het einde van Nieuw-Guinea’. Het toont, o.a. aan de hand van privé-foto’s, het leven van controleur C.J. Schneider (de man achter het pseudoniem) in de Baliemvallei, en belicht de relatie tussen feit en fictie aan de hand van boeiende citaten uit Springer’s werk.
Voor het nieuwe nummer van Indisch Anders werd Liesbeth Dolk geïnterviewd door Esther Wils. Beatrijs van Agt bespreekt de roman Met stille trom, die Springer in 1962 schreef over de laatste maanden van het Nederlands bestuur in Nieuw-Guinea, en dat pas vijftig jaar later is uitgegeven. Dit nummer van Indisch Anders verschijnt begin mei.

>> Meer over Indisch Anders