Sobats van Stichting Tong Tong, gaat u mee op excursie? (dl. 2)

Stichting Tong Tong organiseert regelmatig excursies voor haar Sobats (vrienden/donateurs). In 2014 zijn er twee excursies: naar het Gemeentemuseum in Den Haag (16 augustus) en naar het Joods Historisch Museum in Amsterdam (16 oktober). Gaat u mee?

Excursie naar het Joods Historisch Museum op 16 oktober 2014
In oktober opent in het Joods Historisch Museum in Amsterdam de tentoonstelling ‘Selamat Sjabbat. De verborgen geschiedenis van joden in Nederlands-Indië’. De expositie geeft een beeld van het leven van joden in Nederlands-Indië vanaf het begin van de koloniale tijd tot het heden, door middel van documenten, objecten, interviews, foto’s, historische filmfragmenten en home movies. Dit deel van de Nederlandse geschiedenis is nog relatief onbekend. Na de oorlog werden de Indische herinneringen overschaduwd door de Sjoa. Het JHM wil met deze expositie het joodse leven in de archipel onder de aandacht brengen.

Advertentie_JHM_voor_Indisch_Anders

Wat gaan we doen?
Sobats van Stichting Tong Tong krijgen een exclusieve rondleiding door de nieuwe expositie. Na de rondleiding gaan we genieten van een heerlijke kosjere lunch in het museum zelf. Na de lunch kunt u op eigen gelegenheid het museum verder bezoeken of Amsterdam in.

Programma in detail

• 11.00 uur ontvangst met koffie/thee Joods Historisch Museum
  • 11.30 uur rondleiding door de tentoonstelling Selamat Sjabbat
  • 13.00 uur kosjere lunch in het museum
  • 14.30 uur op eigen gelegenheid het museum bezoeken of Amsterdam in

Kosten
De kosten bedragen € 28,00 per persoon exclusief entree Joods Historisch Museum (i.v.m. Museumkaarthouders, Museumkaart geldig, normaal tarief €12,00), incl. lunch.
Het uitje gaat door bij een deelname van minimaal twintig personen; het maximaal aantal deelnemers is veertig.

Aanmelden
Er hebben zich voor de deadline van uiterlijk 30 september voldoende Sobats aangemeld, dus de rondleiding gaat zeker door, en er zijn nog plaatsen. Interesse? Stuur een mail naar linda.sellier@tongtong.nl met het aantal personen en uw contactgegevens.

Sobat worden
Bent u nog geen Sobat? Lees hier hoe u dat kunt worden. We heten u van harte welkom in de Sobatkring!

Gemeentemuseum Den Haag
Klik hier voor meer informatie over de excursie naar het Gemeentemuseum Den Haag in augustus 2014.