Ons boekenfonds

De afgelopen decennia heeft Stichting Tong Tong een prachtig boekenfonds opgebouwd. Neem ‘Tropenecht’ (1996), over kleding, mode en kleedgewoonten in tropisch Indië of ‘Wonen in Indië’ (2000), over het koloniale woonhuis: deze boeken gingen over het dagelijkse leven in Nederlands-Indië, onderwerpen die in de geschiedschrijving niet eerder aandacht hadden gekregen.

Ook kiest Stichting Tong Tong  voor gevoelige thema’s, zoals de geschiedenis van Indische Nederlanders buiten de kampen (‘Het Verborgen Verhaal’, 2007) en de repatriëring (‘Ik wilde eigenlijk niet gaan’, 1993).

Al deze boeken vertellen de koloniale geschiedenis vanuit een Indisch perspectief. In 2006 heeft Stichting Tong Tong de krant ‘Indisch Anders’ toegevoegd, een krant over  postkoloniale letteren en literatuur. Deze verschijnt sinds 2014 hoofdzakelijk als blog: indisch-anders.nl. Daar zijn ook pdf’s van de krantenedities te downloaden.

‘Stamppot met Sambal’ (2021), ons eerste kinderboek, en de eenmalige glossy ‘BATIK!’ (2021) zijn onze meest recente titels.

Onze boeken worden gedistribueerd door het Centraal Boekhuis.

Lees hier hoe u de boeken bestelt.

Dit zijn de boeken van Stichting Tong Tong:

• Mooi en informatief magazine over batik: ‘BATIK!’, in november 2021 verschenen. Kijk hier voor meer informatie.
  • Binnen 4 maanden 2e druk: ‘Stamppot met Sambal’, het eerste kinderboek van Stichting Tong Tong, door Monique Boon, met illustraties van Jeroen Krul. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘Een foto vertelt. Vijftig familieverhalen van Chinezen uit Indonesië’, samenstelling en redactie door Ing Lwan Taga-Tan, Patricia Tjiook-Liem, Yap Kioe Bing. Een uitgave van CIHC en Stichting Tong Tong. Verschenen op 23 mei 2019. Kijk hier voor meer informatie. (UITVERKOCHT)
  • ‘Dochter van Indië. Melati van Java (1853-1927). Biografie’, door Vilan van de Loo. Verschenen 15 november 2016. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘Johannes “Pa” van der Steur (1865-1945): zijn leven, zijn werk en zijn Steurtjes’, door Vilan van de Loo. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘“Niemand zorgde voor mijn ziel”; Marietje van Oordt (1897-1974), een tragisch leven aan de Indische zelfkant’, door Gerard Termorshuizen. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘De Pasar Malam van Tong Tong, een Indische onderneming’, door Florine Koning. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘De Ogen van Solo’, door Reggie Baay. Kijk hier voor meer informatie. (UITVERKOCHT)
  • ‘Het Verborgen Verhaal; Indische Nederlanders in oorlogstijd 1942–1949’, door Beatrijs van Agt, Florine Koning, Esther Tak, Esther Wils. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘Verzamelde romans en verhalen van Lin Scholte’, met een biografische inleiding door Vilan van de Loo. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘Rogier Boon, Indisch ontwerper’, door Siem Boon & Leslie Boon. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘In het land van tidak bisa’; Twee verhalen uit De Ogen van Solo, voorgelezen door de auteur Reggie Baay, een luisterboek (cd).
  • ‘Wonen in Indië; House and Home in the Dutch East Indies’, door Esther Wils. Kijk hier voor meer informatie. (UITVERKOCHT)
  • ‘Cuzinhia Cristang, een mengkeuken uit Malakka’, door Celine J. Marbeck. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘Ik wilde eigenlijk niet gaan; De repatriëring van Indische Nederlanders 1946-1964’, samengesteld door Siem Boon en Eva van Geleuken. Kijk hier voor meer informatie. (UITVERKOCHT)
  • ‘Met kruiden en een korrel zout; Smaak & geschiedenis van de Indische keuken’, door Ellen Derksen, Lilian Ducelle en Eva van Geleuken. Kijk hier voor meer informatie. (De laatste exemplaren!)
  • ‘Tjalie Robinson, de stem van Indisch Nederland’, red. Bert Paasman, Edy Seriese, Wilma Scheffers, Peter van Zonneveld en Adrienne Zuiderweg. Kijk hier voor meer informatie. (UITVERKOCHT)
  • ‘Tropenecht; Indische en Europese kleding in Nederlands-Indië’, door Dorine Bronkhorst & Esther Wils. Kijk hier voor meer informatie.
  • ‘Indisch licht; Een halve eeuw steun aan oorlogsgetroffenen uit Indië’, door Will Tinnemans, research Frank von Winckelmann. Kijk hier voor meer informatie.

Bestellen
Als bijdrage in de portokosten rekenen wij € 1,75 per bestelling. Dit geldt alleen voor adressen in Nederland.

Bestellen is eenvoudig: maak het totaalbedrag (incl. het verschuldigde bedrag voor de porto) over op NL58 INGB 0000 7583 89, t.n.v. St. Tong Tong, Den Haag, o.v.v. het gewenste. Bij internetbankieren gaarne ook uw naam en adres vermelden bij ‘mededelingen’, of stuur die gegevens apart in een briefje of een e-mail naar

Stichting Tong Tong
2509 JE Den Haag
boeken@tongtong.nl

Voor verzending naar buitenlandse bestemmingen doen wij graag prijsopgaaf.

Voor Sobats (donateurs) gelden de speciale gereduceerde prijzen alleen indien zij bestellen bij Stichting Tong Tong.

Meer informatie
Als u vragen heeft, kunt u ons ook bellen: 070 – 354 0944 (ma t/m vr 10.00 – 16.00 uur) of mailen: boeken@tongtong.nl.