Stamppot met Sambal

Een kinderboek over een Indische oma

Welkom op de bestelpagina voor het kinderboek Stamppot met Sambal. De nieuwste uitgave van Stichting Tong Tong is te bestellen via je lokale boekhandel maar ook hier online!

Bestelwijze

Via het formulier rechts kun je je gegevens invullen om je exemplaar te bestellen. Nadat je op de bestelknop hebt gedrukt kun je de betaling voldoen via de online betalingsmodule van Mollie.
Na de betaling is je bestelling definitief.

Prijs van het boek: € 19,90
Sobatprijs: € 17,91*
Uitvoering: 22 x 22 cm, 48 pagina’s, full colour illustraties, hardcover
Verzending: € 1,75 voor 1 ex., en gratis verzending bij 2 of meer exemplaren!**

*Onze donateurs (Sobats genaamd) ontvangen zoals gebruikelijk 10% korting. De Sobatkorting geldt alleen indien rechtstreeks bij Stichting Tong Tong aangeschaft. De boeken met Sobatprijs worden alleen verstuurd naar het adres dat bij onze Sobat-administratie bekend is.

**Dit geldt alleen voor adressen in Nederland. (Voor verzending naar buitenlandse bestemmingen doen wij graag prijsopgaaf.)

Kerstvakantie
Wij zijn vanwege de feestdagen gesloten van 21 december t/m 5 januari. Mail wordt in die periode slechts incidenteel gelezen. Bestellingen worden weer verzonden vanaf 9 januari 2024. Voor die tijd zijn onze boeken uiteraard, zoals altijd, wel gewoon verkrijgbaar via de reguliere (web-)boekhandel.

Het boek

Een bezoek van het jongetje Milo aan zijn Indische oma staat centraal in dit boek van Monique Boon met illustraties van Jeroen Krul. Het verhaal haalt allerlei dierbare herinneringen naar boven over een Indische oma en alles wat daarbij hoort. Voor Indische ouders, maar ook voor de oma’s en opa’s die voorlezen, is het boek een manier om met hun kinderen terug te blikken naar de sfeer die zij bij oma thuis ervoeren. Het gaat over de dingen die haar bijzonder maken, anders dan andere oma’s, omdat zij Indische roots heeft.

In woord en beeld schetst Stamppot met Sambal deze Indische gewoontes, gebruiken en taal die vele generaties nog kennen van bij oma thuis. En vaak is dit erfgoed dat vele jongere mensen met Indische achtergrond nu zelf omarmen, toepassen, gebruiken of als herinnering aan de muur hebben hangen. Het verhaal van Milo, verteld door Monique Boon en prachtig geïllustreerd door Jeroen Krul, is een middel om dit door te geven aan de volgende generaties.

Lees meer over het boek en de makers op: www.stamppotmetsambal.nl.
Heb je vragen over het boek of bestelwijze, mail naar boeken@tongtong.nl.