Dag van de Haagse Geschiedenis

Op 18 april wordt op het Plein in Den Haag de Dag van de Haagse Geschiedenis georganiseerd. Ook Stichting Tong Tong is daar present met een kraam. Het thema dit jaar is ‘stadsleven’. Het zal u niet verbazen dat daarbij aandacht uitgaat naar de Indische geschiedenis van de hofstad. U kunt op twee manieren kennismaken met het Indische verleden.

Bustour door Indisch Den Haag
Stichting Tong Tong en Monumentenzorg Den Haag organiseren een bustour die u laat zien hoe Indië zijn sporen naliet in de architectuur van Den Haag. Een gids van het Gilde Den Haag (een Haagse historische vereniging) geeft een toelichting tijdens de tour. Deze tocht werd ook in 2014 tijdens de Tong Tong Fair georganiseerd. Toen gemist? Stap dan nu op 18 april in!

Wandeling door Indisch Den Haag
Ook op 18 april kunt u te voet Indisch Den Haag verkennen. Een gids van het Gilde toont u de Indische elementen in de architectuur van de vele kantoor- en winkelpanden in het centrum van de stad en vertelt verhalen over de Indische geschiedenis op politiek, commercieel, cultureel en culinair gebied. Deze wandeling werd ook tijdens de 56e Tong Tong Fair in 2014 georganiseerd. Toen gemist? Trek dan op 18 april uw wandelschoenen aan!

Wilt u mee?
U kunt zich voor de bustour aanmelden op de dag zelf bij de kraam van Stichting Tong Tong óf de kraam van Monumentenzorg Den Haag. Voor de stadswandeling meldt u zich aan bij de stand van Stichting Tong Tong. De stand staat op het Plein in Den Haag.

Meer informatie op de speciale website: www.dagvandehaagsegeschiedenis.nl.