Het tragische leven van Marietje van Oordt, dl. 2

<<<< vervolg van deel 1

Marietje, portret zittendCrowdfunding
Voor de twee nieuwe tentoonstellingen van 2012, Oma’s Sarong, familieverhalen in batik en Met stille trom; F. Springer en het einde van Nieuw-Guinea lukte het ons niet financiële steun te verwerven, waardoor deze projecten volledig voor rekening van Stichting Tong Tong kwamen. In de huidige economische omstandigheden en met onze financiële positie (zonder reserves) kunnen wij ons geen herhaling veroorloven. We zetten daarom breder in en doen ook een beroep op u, in de wetenschap dat er veel Sobats en andere Tong-Tong-vrienden zijn die wel iets extra’s willen doen voor specifieke culturele activiteiten op de Tong Tong Fair. Het zgn. crowdfunding (waar vele belangstellenden met elk een klein bedrag een project naar keuze helpen mogelijk maken) is de laatste jaren aan een opmars bezig, nu de subsidies teruglopen en ook het bedrijfsleven minder sponsorgeld te vergeven heeft.
Hieronder staan de verschillende bedragen en hun tegenprestaties opgesomd. Eind februari weten we of het project door kan gaan. Mochten we onverhoopt niet voldoende subsidie en sponsoring verzameld hebben, storten we uw donatie weer terug.
We zouden erg trots zijn als we mede dankzij de steun van individuele Sobats en andere liefhebbers deze tentoonstelling en dit boekje konden maken. Wij hopen dat u net zo nieuwsgierig bent als wij naar de geschiedenis van Marietje van Oordt, in de woorden van meesterverteller Gerard Termorshuizen, en vormgegeven door Sabrina Luthjens. Zij ontwierp o.a. de exposities Oma’s Sarong, familieverhalen in batik (2012), De Indische keuken (2011) en Wij weten alles nog; Eerste Generatie Show (2010), en zij is vormgeefster van o.a. De Sobat.

Marietje met een vriendin

Interesse? Steun dit project!

Startbijdrage: € 25,–
Met een bedrag van € 25,- kunt u ook al bijdragen aan de doorgang van dit project. Uw naam wordt dan vermeld in de boekuitgave, u krijgt een exemplaar van het boekje, en een uitnodiging voor de opening van de tentoonstelling op de eerste dag van de Tong Tong Fair (22 mei 2013), met een drankje na afloop.

Middelgrote bijdrage: € 50,–
De tegenprestatie voor de middelgrote bijdrage is gelijk aan die voor de startbijdrage (naamsvermelding als donateur van een middelgrote bijdrage), maar aangevuld met een exclusieve bijeenkomst, voorafgaand aan de Tong Tong Fair, waarin Gerard Termorshuizen meer vertelt over zijn onderzoek, en u uw eigen vragen kunt stellen.

Grote bijdrage: € 100,–
De tegenprestatie voor de grote bijdrage is gelijk aan die voor de middelgrote bijdrage (naamsvermelding als donateur van een grote bijdrage), maar aangevuld met ook een naamsvermelding in de expositie en een vrijkaart (los te gebruiken van de vrijkaart voor de dag van de opening).

‘Gouden’ bijdrage: € 250,–
De tegenprestatie voor de ‘gouden’ bijdrage is gelijk aan die voor de grote bijdrage (naamsvermelding als donateur van een ‘gouden’ bijdrage), maar aangevuld met een gouden groepsdiner in de Hospitality Lounge van de Tong Tong Fair, met een kort live muziekoptreden. ‘Gouden’ donateurs krijgen bovendien twee vrijkaarten i.p.v. één, voor een derde bezoek naast de openingsdag of de dag van het groepsdiner. Ook mag de ‘gouden’ donateur een introducé meenemen naar het groepsdiner.

U kunt hier een pdf downloaden van het hele artikel.

U meldt zich aan door het gekozen bedrag over te maken op bankrek.nr 75 83 89 t.n.v. Stichting Tong Tong o.v.v. Marietje. Vermeld a.u.b. ook uw Sobatnr; als u geen Sobat bent, graag uw adres vermelden. Bij voorbaat dank!

Heeft u nog vragen? Het e-mailadres voor nadere informatie is expo@tongtong.nl.