Populair Sobat-uitje

In het Haags Historisch Museum, foto Henriette Guest

Stichting Tong Tong wordt gesteund door een actieve groep donateurs, onze vrienden (Sobats). Een- of tweemaal per jaar organiseren we een activiteit. Het laatste Sobat-uitje bestond uit een boottocht met de Willemsvaart door Indisch Den Haag, een warme lunch in het nieuwe restaurant van de meervoudig Zilveren-Rijstlepel-winnaar Depot Podjok en een rondleiding in het Haags Historisch Museum (HHM). Niet eerder ontvingen we zoveel aanmeldingen! Als gevolg daarvan hebben we drie groepen geformeerd. De eerste groep, 14 maart, had helaas pech: het ijskoude winterweer stond niet toe dat er gevaren kon worden. Reder Willemsvaart heeft alle Sobats een kaart gegeven waarmee ze tijdens de Tong Tong Fair hun boottocht kunnen overdoen. Ondanks de ijskou was de sfeer geweldig. Op 28 maart is het Sobat-uitje van de andere twee groepen; het belooft weer een zeer koude dag te worden, maar er ligt geen ijs. Gevaren wordt er!

Klik hier voor een foto-album op Facebook.

Ook belangstelling om de culturele activiteiten van Stichting Tong Tong te steunen en Sobat te worden? Lees meer op stichtingtongtong.nl/doneren.

Voor meer informatie over het Haags Historisch Museum: www.haagshistorischmuseum.nl.