Sobats op excursie naar de Botanische Tuin en Museum Nusantara in Delft

Diverse keren kreeg Stichting Tong Tong tijdens de afgelopen Tong Tong Fair de vraag voorgelegd óf en zo ja wáár men de kruiden kon kopen die in de
expositie over de Indische keuken werden tentoongesteld. De plantjes in de expositie had Win Boesri geleverd, eigenaar van de stand met de tropische bloemen, planten en specerijen in de Entree. Aangezien hij deze collectie speciaal kweekt voor de Tong Tong Fair en hij verder geen verkooppunt heeft, bedachten Linda Sellier en Win Boesri het plan voor een Sobat-excursie naar de Botanische Tuin van de Technische Universiteit Delft. De tuinchef zal u rondleiden door dit uit 1917 daterende beroemde groengebied, vroeger bekend als ‘Cultuurtuin voor Technische Gewassen’. Op 2,5 hectare vindt u er ondermeer een parkachtige bomentuin, diverse kassen met tropische en subtropische planten en een kruidentuin.

We blijven die dag in Delft, want die middag gaan we ook naar Museum Nusantara. Het museum ging eerder dit jaar na een langdurige renovatie weer open. De unieke poppen van de voorstelling Wayang Willem staan ook in dit museum! Op 20 oktober organiseert Museum Nusantara speciaal voor Sobats een rondleiding.

Dagprogramma 20 oktober
10.00 (uiterlijk) Verzamelen bij de ingang Poortlandplein 6, Delft
10.15 Welkom, korte presentatie bij verse kruidenthee en koekje
10.30 De tuinchef van de Botanische Tuin geeft een rondleiding
11.30 Lichte ‘picknick-lunch’ met vruchtensap
12.15 Vervoer naar Museum Nusantara
13.00 Rondleiding vernieuwde Museum Nusantara
14.00 Koffie met koekje, einde Sobatuitje

Waar, wanneer, prijs
Inschrijving: uiterlijk 30 september 2011
Datum excursie: 20 oktober 2011
Kosten: € 20,– voor Sobats /Sobat-partners; € 22,50 voor introducés

De excursie gaat door bij minimaal twintig inschrijvingen.
U kunt zich aanmelden per e-mail linda.sellier@tongtong.nl of per briefkaart: Stichting Tong Tong, t.a.v. Linda Sellier, Bezuidenhoutseweg 331, 2594 AR Den Haag.
Nadat wij uw aanmelding hebben ontvangen, sturen wij u een bevestiging en tevens informatie over de betalingswijze.

Bent u nog geen Sobat en vindt u dit de goede gelegenheid om de stap te zetten? Donateur worden verplicht u tot niets; u hoeft niet op te zeggen. Maar u kunt verzekerd zijn dat u bijzondere Indische culturele activiteiten helpt mogelijk maken. Stichting Tong Tong heeft de ANBI-status (Algemeen Nut Beogende Instelling). Lees alles over Sobat (donateur) worden op deze pagina.

Tip: Over de expositie op de 53e Tong Tong Fair die aan de Indische keuken gewijd was: http://tongtongfestival.nl/nieuw-tentoonstelling-over-de-indische-keuken/.