Het zomernummer van De Sobat is verschenen

Vanaf vandaag, 19 augustus, wordt de nieuwe editie van De Sobat verspreid, het relatiemagazine voor Sobats (vrienden/donateurs) van Stichting Tong Tong.

Uiteraard kijken we terug op de geweldig sfeervolle 53e editie van de Tong Tong Fair. We doen dat onder meer met een verhaal over de totstandkoming van ‘Wayang Willem’, de moderne wajangvoorstelling van Ki Ledjar Soebroto en Ananto Wicaksono. De Sobat sprak met dr. Hedi Hinzler, de ‘aanstichtster’ van dit project.

Ook in dit nummer een verslag van een podiumdiscussie met de schrijvers Marion Bloem, Ernst Jansz en Helga Ruebsamen. Onder leiding van Pamela Pattynama discussieerden zij over het belang van herinneren.

Verder kijken we terug op de drukbezochte tentoonstelling over de Indische keuken. De Sobat sprak o.a. bezoekers in de expositie.

Bijzonder is het prachtige interview dat de Indonesische kunstenaar Anto Arief met Andy Tielman maakte tijdens de 53e Tong Tong Fair. Het verscheen in juni in de ‘Rolling Stone Indonesia’ en nu in een aangepaste versie in De Sobat. “Het publiek in het Bintang-Theater gaf me de energie”, vertelt Andy over zijn concert op 28 mei in het Bintang-Theater.

Ten slotte speciaal nieuws voor Sobats. Op 7 oktober leidt kunstkenner Frans Leidelmeijer Sobats rond door de kunstbeurs Arti in Den Haag. Op 20 oktober organiseert Stichting Tong Tong een excursie naar Delft, waar we eerst de botanische tuin van de Technische Universiteit bezoeken en daarna het vernieuwde Museum Nusantara.

De zomereditie van De Sobat wordt vanaf 19 augustus verspreid. Wilt u ook Sobat worden van Stichting Tong Tong? Vanaf een donatie van € 17,50 draagt u bij aan de financiële totstandkoming van de culturele projecten van Stichting Tong Tong. Kijk hier voor meer informatie.