Herdruk van De Ogen van Solo

Uitverkocht.

De Ogen van Solo van Reggie Baay is een bundel sfeervolle autobiografische verhalen over het leven van Indische Nederlanders op Hollandse bodem, in zorgvuldige stijl genoteerd door Reggie Baay.

“Een roman die je aankijkt”

De eerste druk verscheen in 2005; in mei 2015 is de vierde druk uitgekomen. Het boek is al die tijd in druk gebleven. Adriaan van Dis schreef de volgende aanbeveling: “De Ogen van Solo is de geschiedenis van een vader verteld door een zoon, soms pijnlijk, dan weer ontroerend. Maar het is meer dan een persoonlijk verhaal, door detail en toon is het zeer herkenbaar, niet alleen voor lezers die een band met de oude kolonie Nederlands-Indië hebben, maar voor iedereen die geïnteresseerd is in migratie en ontworteling. Reggie Baay raakt een snaar uit het verleden die vandaag nog natrilt en ons opnieuw bezig houdt. Een roman die je aankijkt en meesleurt.”

Auteur Reggie Baay, Koningin Beatrix, Ellen Derksen (directeur van de Pasar Malam Besar)Op de 50e Pasar Malam Besar (2008) was in het Cultuurpaviljoen de expositie ‘De Njai; Portret van een vergeten oermoeder’ te zien, samengesteld door Reggie Baay. De auteur was dagelijks in de stand van Stichting Tong Tong aanwezig, naast de expositie, om lezers te ontmoeten en zijn boeken te signeren. Koningin Beatrix bezocht de expositie op de openingsdag en sprak daar met de samensteller, de vormgever Arthur Meyer en een van de ‘informanten’ van Reggie Baay, personen die foto’s en andere informatie uit hun familie ter beschikking hadden gesteld voor de expositie.

De Ogen van Solo
Auteur: Reggie Baay